Program Primjeri dobre praske DPTKZ 2021

Broj sudionika: 29
Broj predavanja: 8
Broj radionica: 3

Evaluacija Evaluacija stručnog skup_DPTKZG_primjeri_dobre_prakse_2021

Akcijsko istraživanje u nastavi tehničke kulture

Katarina Kedačić Buzina, OŠ M. J. Zagorke

katarina

 

Opis: Akcijsko istraživanje je usmjereno na učitelje, školu i njihove praktične probleme s krajnjim ciljem boljeg razumijevanja i unaprjeđenja vlastite obrazovne prakse. Naglašava uključenost učitelja u probleme koji se javljaju u njihovom vlastitom razredu

Datoteke:
AKCIJSKO ISTRAŽIVANJE U NASTAVI TEHNIČKE KULTURE

Primjer obrasca ankete

Primena i kreiranje video lekcija u nastavi Tehničke kulture

Mirjana Vasilijević, OŠ E. Ostojić, Požega

mirjana

Opis: predstavljanje video lekcije iz nastavne teme Interfejs sistem veze sa računarom, upravljanje modelima.

Datoteka: Priprema i kreiranje video lekcija

Upravljanje robotima – simulacija Lab Open Roberta

Ivan Filipović, OŠ Frana Galovića

ivan

Opis: U simulatoru učimo kako upravljati vožnjom robota programirajući preko blokovskih naredbi te kako “fino” skretati u zavoju. Simulacija je odlična jer ju učenici mogu koristiti online bez prijave na tabletima (i/ili mobitelima).

Poveznica na video materijale

Modeli kružnog gibanja
Filip Lovrić, OŠ Bukovac

filip

Opis radionice: Izrada modela pomoću pripremljenih dijelova od šperploče i pleksiglasa. Polaznici će sastavljati model koji će prikazivati pet modela kružnog gibanja: lančani, zupčani, tarni, remeni i pužni sa dodatkom klipnog mehanizma. Model će služiti kao nastavno pomagalo u 6. razredu iz područja Prijenos i pretvorba gibanja.

Uvod u nastavu Tehničke kulture

Marica Antić, OŠ Malešnica

marica

Opis: Izrada autobusa. Povezanost natjecanja i nastave

Datoteka: Uvod u nastavu tehničke kulture

 

Digitalni sadržaj za online nastavu u petom razredu

Petar Dobrić, OŠ J. Klovića i
Igor Naglić, OŠ I. Meštrovića

igor i petar

Opis teme – predstavljanje digitalne platforme za poučavanje tehničke kulture u petom razredu. Digitalni sadržaj pokriva dvije cjeline u petom razredu (Tehničko crtanje i Promet) i napravljen je kao opcija za učenike koji zbog bolesti ili izolacije nisu u mogućnosti prisustvovati učioničkoj nastavi.

Datoteka: Edutorij_Tehnička kultura 5

Projekt tehničke kulture u razrednoj nastavi

Valentina Dijačić, OŠ Retkovec

valentina

Opis: Projekt na školskoj razini tijekom cijele godine kroz temu Mostovi s učenicima 4. razreda i izvannastavne aktivnosti tehničke kulture.

Datoteka: Projekt TK u razrednoj nastavi

Napredovanje u zvanju

Darko Miloknoja, OŠ Cvjetno naselje

darko

Opis: Kako pripremiti dokumentaciju za prijavu za napredovanje u zvanju: preporuke i primjer iz prakse.

Datoteka: Napredovanje u zvanju

Elektronički sklopovi – mjerenje i ispitivanje svojstva

Petar Dobrić, OŠ J. Klovića

petar

Tijek rada/kratki opis rada: Upoznavanje i ispitivanje svojstava elektroničkih elemenata uz primjenu digitalnog univerzalnog mjernog instrumenta u elektroničkim sklopovima.

Svrha i primjena tehničke tvorevine ili edukacije. Savladati i usavršiti osnovna znanja iz  elektroničkih sklopova kroz praktične vježbe na eksperimentalnoj pločici.

Nadograditi postojeća znanja lemljenjem elemenata u funkcionalni elektronički sklop

Datoteka: Rope_Elektronički sklopovi_2021_DPTKZ

Robots for STEM

Sanja Kovačević, OŠ Augusta Šenoe, Zagreb

prezentacija2

Opis: Predstavljanje aktivnosti i rada u ERASMUS+ projektu “Robots for STEM”, održanom od 14. do 19.11. u Joniškisu, Litva.

Poveznica na mrežne stranice

Školski Youtube kanal

Tomislav Hadrović, OŠ Savski Gaj

tomislav

Opis predavanja: prezentacija funkcionalnosti, koristi i dobiti kanala.

Datoteka: Skolski YouTube kanal

 

Izvannastavne tehničke aktivnosti u razrednoj nastavi

Sada Bašagić, OŠ dr. I. Merz

sada

Opis: Nivo postignuća učenika u predmetnoj nastavi sa ranijim predznanjem iz Tehničke kulture.

Datoteka: Izvannastavne tehničke aktivnosti u razrednoj nastavi

Scientix zanimanja budućnosti: Kako postati turistički vodič po Svemiru!

Maja Mačinko, OŠ I. Cankara

maja

Ishodi učenja: upoznati Scientixov repozitorij, materijale i resurse; izraditi račun, pregledavati materijale i odabrati projekte koji odgovaraju predmetu i dobnoj skupini učenika kojima predaju; saznati kako postati član Scientix zajednice; realizirati jedan od Scientixovih scenarija učenja kroz praktične primjere u nastavi.

Sažetak radionice; U prvome dijelu polaznici će proširiti znanje o provođenju STEM-a u nastavi na primjeru radionice za učenike “Postani turistički vodič po svemiru!”. Povezivanjem sadržaja različitih nastavnih predmeta (astronomija, matematika, tehnička kultura, povijest, geografija, informatika) učenici imaju priliku učiti na njima zanimljiv način i time razvijati vještine i kompetencije potrebne za 21. stoljeće.

Kroz interaktivno predavanje i radionicu polaznici će upoznati konkretan primjer primjene Scientix materijala za učenje. Ova je radionica rađena za CUC za sveučitelje zainteresirane za STEM područje koji prepoznaju njegove vrijednosti i prakticiraju primjenu istoga u nastavi i u suradnji s drugim predmetima te međupredmetnim temama.

U drugom dijelu radionice predstavit ćemo Scientix, projekt koji promiče i podržava suradnju nastavnika prirodoslovno-matematičke i tehničke grupe predmeta (STEM) diljem Europe. Polaznici će upoznati Scientixov portal na kojem se nalaze nastavni materijali, rezultati istraživanja, razrađeni projekti, primjeri najboljih praksi u obrazovanju diljem Europe i drugdje. Materijali su dostupni na osam stranih jezika koji se na zahtjev mogu prevesti. Također, portal nudi mogućnost sudjelovanja u STEM Discovery Campaign, mogućnost pisanja i objavljivanja članaka na blogu te suradnju s ostalim članovima Scientix portala kroz zajednički projekt ili odabranu temu.

Datoteka: Scientix zanimanja budućnosti_Maja Mačinko